Oturum açın ya da kaydolun

Chrono24 Yardım ve S.S.S

Sorularınıza en kısa süre içinde yanıt alabilmek için serbest metin arama özelliğini kullanabilirsiniz. Dilerseniz bizimle iletişime geçerek de sorularınızın yanıtlanmasını isteyebilirsiniz.

Chrono24'te saat arama

Chrono24'te nasıl saat arayabilirim?
Arama sekmesi aracılığıyla hayallerinizdeki saati Chrono24te rahatça bulabilirsiniz. Arama sonuçları ayrıca çok sayıda filtreleme imkanı sunar.

Arama sekmesi
Arama sekmesi en kolay ve en hızlı yolu sunar. Aranacak kelime girilirken otomatik olarak doldurulur ve tamamlanır.

Arama sonuçları sayfası
Arama sonuçları sayfası farklı filtreleme seçenekleri sunar. Örneğin, üretici, model, referans veya stok durumuna göre filtreleme yapabilirsiniz. Ayrıca arama sonuçları listesi, önem, fiyat ve oluşturma tarihine göre sıralanabilir.

Bu aramayı kaydet kısmına tıklayarak, e-posta aracılığıyla yeni ilanlardan haberdar olmak için bir arama emri belirleyebilirsiniz. Bu sırada seçtiğiniz filtre otomatik olarak kaydedilir.
Belirli ilanların arama sonuçlarını nasıl filtreleyebilirim?
Arama sekmesini kullanarak bir saati aradıktan sonra arama sonuçlarını filtreleri kullanarak daha fazla sınırlayabilirsiniz. Örneğin marka, model, kullanım durumu ve materyal filtrelerini kullanabilirsiniz. Daha fazla butonuna tıklayarak ek filtreleme seçeneklerini görüntüleyebilirsiniz. Her bir filtre kategorisinde çok sayıda seçeneği aynı anda kullanabilirsiniz. Seçtiğiniz bir filtreyi devre dışı bırakmak için kutudaki işareti kaldırmanız yeterlidir.

Listenin sağ üst kısmında yer alan tercihleri kullanarak sonuçları sıralayabiliriz: Fiyat, ilanın yayın tarihi, ilgi ve beğeni seçeneklerini kullanabilirsiniz. Standart sıralamayı myChrono24 alanınızda Ayarlar menüsünden değiştirebilirsiniz.
Bir lüks saatin referans numarası ne anlama gelir?
Lüks saatin referans numarası, saat modelini açıkça tanımlar. Bazı saat üreticileri (örneğin Breitling) referans numarasını saatin tüm özelliklerini (örn. Saat kayışı, toka tipi, vb.) tanımlamak için de kullanır.

Saat satın alın

Genel

Chrono24'te bir saati nasıl satın alabilirim?
Chrono24 üzerinden saat satın almanın iki yöntemi bulunmaktadır:

Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma süreci:
Sunulan birçok ilanda saatleri Chrono24 üzerinden doğrudan sipariş edebilirsiniz. Bu şekilde sipariş verdiğinizde saat elinize ulaşıncaya kadar yapmış olduğunuz ödeme emanet hesabında tutulur. Chrono24 ekibi her zaman sizin yanınızda olarak sorun yaşamadan saat satın almanızı sağlar. Chrono24 üzerinden saat almak için teklif sayfasındaki yeşil "Satın al" butonuna tıklayın.

Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma süreci hakkında burada daha fazla bilgi bulabilirsiniz:
Satıcıyla doğrudan iletişime geçin:
Eğer satıcı Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma imkânı sunmuyorsa iletişim formu aracılığıyla ("Satıcıyla iletişime geç" butonu) ya da telefon numarasını kullanarak satıcıyla bağlantı kurun. Ödeme ve gönderim şartlarını satıcıyla beraber belirleyebilirsiniz.

Lütfen şu hususa dikkat edin: Sözleşme ortağınız her zaman satıcıdır.
Bir saatin satış fiyatı nasıl belirlenir?
Bir saatin satış fiyatı çeşitli bileşenlerden oluşur. İlk faktör saatin piyasa fiyatıdır. Öte yandan, paketleme, sigorta, nakliye, KDV ve ithalat satış vergisi gibi ek maliyetler de satış fiyatını etkiler. Saatinizi yurt içinde veya yurt dışında bulunan bir satıcıdan sipariş edip etmemenize bağlı olarak ek ücretler değişebilir. Ayrıntılı bilgi için lütfen satıcıyla iletişim kurun.
Bir saat satın almam durumunda sözleşme ortağım kim olacak?
Sözleşme ortağınız her zaman kurumsal ya da bireysel satıcıdır. Satış işlemi Chrono24 aracılığıyla sağlanıyorsa satış sürecinde satış şartları tarafınıza gösterilecektir. Saatinizi kurumsal satıcıdan satın alıyorsanız lütfen kurumsal satıcının genel işlem şartlarını (GİŞ) inceleyin.

Chrono24 aracılığıyla gerçekleşen işlemler hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz:
Satıcı talebime yanıt vermezse nasıl davranmalıyım?
Bir satıcı hemen yanıt vermezse, bunun birkaç nedeni olabilir. Chrono24, farklı ülkelerden satıcıların bulunduğu uluslararası bir çevrimiçi platformdur. Birçok kurumsal satıcı ulusal bayramlarda ve diğer tatil dönemlerinde kapalıdır. Taleplerin çok olduğu dönemlerde de talepleriniz biraz gecikmeyle cevaplanabilir. Lütfen iletişim formunun yanında listelenen dillerden biriyle satıcıyla iletişim kurduğunuzdan ve mesajlarınıza yanıt vermeleri için zaman verdiğinizden emin olun.
Bir ürünün orijinal olmadığına dair şüphelerimi nereye bildirebilirim?
Şüpheli bulduğunuz bir ürünü ilan sayfasındaki linki kullanarak bildirebilirsiniz. Şüpheli ilanı bildir linkini ilanda detaylar bölümü altında bulabilirsiniz. Lütfen şüphelendiğiniz noktaları ayrıntılı bir şekilde yazın. Bildiriminizi inceledikten sonra gerek olması halinde önlemler alınacaktır.
Bir saatin sahte olduğunu nasıl anlayabilirim?
Satıcıların Chrono24'te sahte (replika) saat satması kesinlikle yasaktır. Kurumsal satıcılar tarafımızdan denetlenir ve birçoğu uzun yıllardır Chrono24'te lüks saatler satmaktadır. Trusted Seller mührü kurumsal satıcının ciddiyetini gösteren ek bir işarettir. Bir kurumsal satıcının sahte (replika) saat sattığı tespit edilirse, bu satıcının hesabı erişime kapatılır.

Hayalinizdeki saati satın almadan önce saatin piyasa değerini araştırmanızı tavsiye ederiz. Rolex, Breitling, ve diğer lüks markaların saatlerini birkaç yüz Euro ödeyerek satın almanız mümkün değildir. Genel kural olarak, eğer bir teklif gerçek olamayacak kadar iyiyse ya da saatin orijinalliğiyle ilgili şüpheleriniz varsa satın almadan vazgeçin ve durumu bize ilanda yer alan "Şüpheli ilanı bildir" butonuyla bildirin.

Lütfen orijinal saatlerin bazı parçalarının tamir edilirken değiştirildiğini ve her zaman üretici firmanın kullandığı parçalarla birebir aynı olmadığını dikkate alın. Özellikle vintage modeller için her zaman orijinal yedek parçaları bulmak mümkün olamayabilir. Bu durumda satıcılar parçaların tamir amaçlı olarak değiştirildiğini kanıtlamakla yükümlüdür.
Bir saatin satıcısıyla nasıl iletişime geçebilirim?
Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma imkânının bulunduğu ilanlarda yeşil "Satın al" butonunu tıklayarak sipariş verebilirsiniz. "Satıcıyla iletişime geçin" seçeneğini kullanarak satıcıya ilanla ilgili sorularınızı sorabilirsiniz.

Diğer tüm tekliflerde satıcıyla "Satıcıyla iletişime geçin" butonuna tıklayarak bağlantıya geçebilirsiniz.

Satıcı mesajınızı e-posta olarak alır. Satıcının mesajınızı ne zaman okuduğu ve ne zaman size yanıt verdiği hakkında bilgimiz bulunmamaktadır. Eğer satıcı telefon numarasını paylaşmışsa telefonla da iletişime geçmeyi deneyebilirsiniz. Telefon numarası teklif sayfasında "Satıcı" bilgileri bölümünde yer almaktadır.

Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma süreci hakkında burada bilgi bulabilirsiniz:

Ürün ne kadar sürede kargolama için hazır olur?
Satışa sunulan ürünler hemen ya da kısa bir süre içinde kargolanmaya hazır ürünlerdir. İlan sayfasında bu konu hakkında bilgi verilmektedir.

Gönderim

Kargo ücreti ne kadardır ve ürün ne zaman elime ulaşır?
Kurumsal satıcıların ilanlarının çok önemli bir kısmında gönderi süresi ve kargo ücreti hakkında bilgi yer alır. Bireysel satıcıların gönderdiği tekliflerde bu bilgiler ayrıca belirtilir.
Ürün teslimatı hangi kargo firması tarafından yapılır?
Satıcı ürünü kendi tercih ettiği kargo şirketiyle gönderir. Gönderi onayında ürünün hangi kargo şirketiyle gönderdiği bilgisi de yer almaktadır.
Gönderi takibi yapabilir miyim?
Ürün kargoya verildiğinde sizi bilgilendireceğiz ve satıcı tarafından bizimle paylaşılmışsa gönderi takip numarasını da e-postayla size bildireceğiz.
Kargo sürecinde ürün çalınmaya ya da zarar görmeye karşı sigortalı mıdır?
Trusted Checkout aracığıyla satın alınan ürünler, satıcıyla ürünün sigorta yaptırılmadan gönderilmesini kararlaştırmadığınız sürece her zaman sigortalanmış olarak kargoya verilir.
Ürün hangi değere kadar sigortalı olarak kargolanır?
Ürün kural olarak tüm değeri üzerinden sigortalı olarak kargolanır.

Bireysel satıcılardan saat satın alma

Bireysel satıcılardan saat satın alırken nelere dikkat etmeliyim?
Bireysel satıcıdan saat satın alırken Chrono24 aracılığıyla sağlanan emanet hizmetini kullanmak en güvenli yöntemdir. Yaptığınız ödeme saat elinize ulaşıncaya kadar güvenli bir emanet hesabında tutulur. Satıcıyla yaptığınız anlaşmada bir sorun yaşandığında Chrono24 ekibi her zaman yanınızdadır.

Bireysel satıcı Chrono24 aracılığıyla sağlanan emanet hizmeti üzerinden ödeme imkanı sunmuyorsa güvenli bir mekanda onunla buluşmanızı öneririz. Saatin gerçek olup olmadığını kontrol edebilecek bir kurumsal saat satıcısında buluşarak saati satın almak en güvenli yöntemdir. Diğer alternatifler PayPal ile ödeme yapmak ya da bir aracı kurum tarafından sunulan emanet hizmetini kullanmaktır. Lütfen sadece Chrono24 aracılığıyla sağlanan emanet hizmetini ödeme yöntemi olarak sunan bireysel satıcıların tarafımızdan kontrol edildiğini göz önünde bulundurun. Bir bireysel satıcıdan saat satın alırken teklifi ve satıcının şartlarını çok iyi bir şekilde inceleyin.

Kurumsal satıcılardan saat satın alma

Saat garantisi alıcıya hangi güvenceyi sunar?
Garanti vaadi, satıcı veya üretici tarafından sağlanan ve koşulsuz tazminatı garanti eden ek bir gönüllü hizmettir. Garanti vaadi genellikle belirli parçaların veya tüm saatin önceden tanımlanmış bir süre boyunca işlevsel olacağını ifade eder.

Online satış yapan satıcılar da belirli hizmetler için garanti vermektedir. Hangi garantilerin satıcı tarafından karşılandığını ve ne kadar geçerli olduklarını önceden öğrenin. Saati satın aldıktan sonra garanti kartının tarihli ve damgalanmış veya imzalı olduğundan ve makbuzun garanti kartıyla eşleştiğinden emin olun. Aksi takdirde, garanti kartı kabul edilmeyebilir.
Chrono24 listelenen kurumsal satıcıları ne kadar denetliyor?
Chrono24'te satış yapan tüm kurumsal satıcıların kimliği ve ticari ciddiyeti kayıt sırasında denetlenmektedir. Denetleme işlemi sırasında ticaret sicili ve diğer kurumsal satıcıların referansları gibi bilgiler incelenmektedir. Müşteriler tarafından satıcı hakkında paylaşılan yorumlar da değerlendirmenin bir parçasıdır.
Bir kurumsal satıcının Trusted Seller mührüne sahip olması ne anlama gelir?
Chrono24'te satış yapan tüm kurumsal satıcıların kimliği ve ticari ciddiyeti kayıt sırasında denetlenmektedir. Trusted Seller ünvanını taşıyan satıcılar güvenilirliklerini yaptıkları çok sayıda satışla kanıtlamışlardır.

Trusted Seller olarak adlandırılan kurumsal satıcılar belirli şartlara uymayı kabul eder. Bu şartlar şunlardır:

  • Platforma sunulan ve Chrono24'a şirket ve şirket sahipleri hakkında verilen bilgilerin doğru olması
  • Sadece güvenilir yollardan temin edilmiş orijinal ürünlerin satılması
  • Satılan ürünün kullanım durumu hakkında doğru bilgi verilmesi, üründe bir arıza ya da zarar durumu sözkonusuysa ilanda bunun açıklama metninde ve ilan resimlerinde yer alması
  • Chrono24 üzerinden gönderilen müşteri taleplerine en geç 5 iş günü içinde cevap verilmesi.

Ticari işlemlerin dürüst bir şekilde gerçekleşmesi her zaman en ön planda tutulur. Anlaşmazlık çıkması durumunda kurumsal satıcı müşteriyle her iki tarafı da memnun eden bir çözüm aramalıdır. Bu şartlardan birine ya da birkaçına aykırı davranışlar Trusted Seller mührünün geçici ya da sürekli kaybına veya çok ağır ihlal durumunda Chrono24 üyeliğinin son verilmesine neden olabilir.
Kurumsal satıcı tavsiyelerini kim yapar?
Kurumsal saat satıcıları Chrono24 kullanıcılarına başka kurumsal satıcıları tavsiye edebilir. Tavsiye sayısı en fazla 10 adetle sınırlıdır. Sadece Trusted Seller ünvanına sahip satıcılar başka kurumsal satıcıları tavsiye edebilir ve başka satıcılar tarafından tavsiye edilebilirler.

Yurt dışından saat satın alma

İlan yurt dışındaki bir satıcıya ait. Nelere dikkat etmeliyim ve hangi masraflar ortaya çıkabilir?
Fiyat satıcı tarafından ilanda belirlendiği şekliyle gösterilir. Ancak gümrük masrafları, vergi, gönderim ve sigorta ücretleri gibi ek ödemelerin yapılması gerekebilir.

Tam fiyat ve muhtemel masraflar hakkında bilgi almak için lütfen satıcıyla iletişime geçin. Satıcı size gümrük formalitelerinin kargo şirketi tarafından yerine getirilip getirilemeyeceği hakkında da bilgi verebilir. Ülkenizin uyguladığı gümrük kuralları hakkında bilgi almak için lütfen ilgili gümrük müdürlüğüne başvurun.

Avrupa Birliği sınırları içinde saat satışı gümrüğe tabi değildir. Üçüncü bir ülkeden, örneğin ABD'den Avrupa Birliği'ne yapılan satışlarda fiyata düşük miktarda gümrük vergisi ve katma değer vergisi eklenecektir. Daha fazla bilgi almak için lütfen ilgili gümrük müdürlüğüne başvurun.
Gümrük vergisi ve katma değer vergisi nedir?
Başka bir ülkeden bir ürün satın aldığınızda gümrük vergisi ve katma değer vergisi ödemek zorunda kalabilirsiniz. Ödenmesi gereken vergi miktarları gümrük otoriteleri tarafından hesaplanır ve ürün ülkeye giriş yaptığında ödenmesi gerekir. Daha fazla bilgi almak için gümrük müdürlüklerine başvurabilirsiniz.
Hesaplanan gümrük vergisini ve katma değer vergisini nerede ve nasıl ödeyebilirim?
Vergiler ya da masraflar yetkili gümrük birimi tarafından hesaplanır ve ödemenin ürün ülkeye ulaştığında yapılması gerekir. Vergi ve masraflar genellikle teslimat sırasında kargo firmasına ödenir.

Ödeme

Hangi ödeme yöntemlerini kullanabilirim?
İlanların önemli bir kısmında Chrono24 emanet hesabı üzerinden ödeme yapmak mümkündür. Ödemenizi kredi kartıyla (VISA ya da MasterCard) veya banka havalesiyle emanet hesabına yaparsınız. Satıcıya ancak siz saati teslim aldıktan sonra ödeme yapılır. Chrono24 ekibi saat satın alırken her zaman yanınızdadır ve tüm süreçlerin sorunsuz bir şekilde gerçeklemesi için çalışır.

Chrono24 üzerinden ödemeyle ilgili diğer bilgileri burada bulabilirsiniz:
Saat siparişini Chrono24 emanet hizmetini kullanmadan verdiyseniz, ödeme ile ilgili ayrıntıları öğrenmek için satıcıyla iletişime geçin.
Satıcı ürünü göndermeden önce havale ile ödeme yapmamı istiyor. Satıcıya güvenebilir miyim?
Temel prensip olarak Chrono24 emanet hesabınıönermekteyiz. Eğer bu seçenek mümkün değilse şu hususları değerlendirmenizi öneririz: Evet, kurumsal satıcıların önemli bir kısmı ürünü göndermeden önce havale ile ödeme yapmanızı talep eder.

Chrono24 üzerinden satış yapan kurumsal satıcıların güvenilir satıcılar olmasına çok önem vermekteyiz. Chrono24 üzerinden satış yapan tüm kurumsal satıcıların bilgileri kayıt aşamasında ayrıntılı bir şekilde incelenir. Ticari sicil kaydı ve diğer kurumsal satıcıların verdiği referanslar kayıt için gerekli kriterlerden ikisidir. Dilerseniz saati teslim almak ve ödemeyi yapmak için güvenli bir mekanda satıcıyla buluşabilirsiniz. Chrono24'ün satış için sorumluluk kabul etmediğini göz önünde bulundurunuz.

Eğer satıcı Private Seller (bireysel satıcı) olarak satış yapıyorsa:Bireysel satıcılardan saat satın alınması durumunda saati teslim almadan havale yapmak güvenli bir yöntem değildir. Bireysel satıcı bu yöntemde ısrar ediyorsa ve saati mutlaka satın almak istiyorsanız, satıcının ve teklifin güvenilirliğini iyice araştırın. Örneğin satıcıyla ilgili referans talep edebilir ya da saatin veya kişisel dokümanların resimlerini isteyebilirsiniz. Havale yöntemine alternatif olarak güvenli bir yerde buluşarak teslimatı ve ödemeyi burada eşzamanlı olarak yapabilirsiniz ya da güvenilir bir aracı kurumun sunduğu emanet hizmetini kullanabilirsiniz. Eğer satıcının güvenilir olmadığını düşünüyorsanız saati almaktan vazgeçmeniz daha yerinde bir tercih olacaktır.

Birçok satıcı Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma imkânı sunmaktadır. Ödemenizi bir emanet hesabına yaparsınız ve yaptığınız ödeme saatiniz elinize ulaşıncaya kadar emanet hesabında tutulur. Chrono24 ekibi her zaman sizin yanınızda olarak sorun yaşamadan saat satın almanızı sağlar. Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma süreci hakkında burada daha fazla bilgi bulabilirsiniz:

PayPal ya da kredi kartıyla ödeme yapmak güvenli mi?
Güvenli ödeme için Chrono24 emanet hesabını kullanmanızı tavsiye ediyoruz. Kredi kartı veya PayPal ile yaptığınız ödemelerde lütfen şu noktalara dikkat edin:

Kredi kartıyla online alışveriş yaparken bazı güvenlik kurallarına dikkat ederek kendinizi daha fazla güvenceye alabilirsiniz. Şifrelenmiş bir bağlantı kullandığınızdan emin olun. Şifreli bir bağlantı kullandığınızdan internet tarayıcınızın adres kısmında https ve kilit sembolünü bulunduğunu kontrol ederek emin olabilirsiniz. Kredi kartı hesap özetlerinizi düzenli olarak kontrol edin. Birçok banka ödemeleriniz için sıfır yükümlülük politikası uygulamaktadır. Bu durumda müşteri dolandırıcılık halinde ortaya çıkan zarardan sorumlu tutulmaz. Kredi kartınızın izniniz dışında kullanıldığını tespit ettiğiniz anda en kısa süre içinde bankanıza başvurun. PayPal üzerinden yaptığınız ödemelerin şartları konusunda lütfen dorudan PayPal ile bağlantı kurun. PayPal ile ödeme yapılırken "Arkadaşlar ve Aile" seçeneğini tercih etmeniz durumunda PayPal Alıcı Koruması'ndan yararlanmanız mümkün değildir.
Ürün satın alırken ödeme için emanet hizmetini kullanabilir miyim?
İlanların önemli bir kısmında Chrono24 emanet hesabı üzerinden ödeme yapmak mümkündür. İstediğiniz saati sipariş ettikten sonra ödemenizi emanet hesabına yaparsınız. Satıcıya ancak siz saati teslim aldıktan sonra ödeme yapılır. Chrono24 ekibi saat satın alırken her zaman yanınızdadır ve tüm süreçlerin sorunsuz bir şekilde gerçeklemesi için çalışır. Chrono24 emanet hesabı üzerinden yapılan ödemelerle ilgili daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz:
Chrono24 emanet hesabı üzerinden ödeme yapmak mümkün değilse lütfen bu uyarıları dikkate alın:

Yaşadığınız ülkede emanet hizmeti sunan ciddi aracı kurumlar muhtemelen bulunmaktadır. Emanet hizmeti sunan bir aracı kurum tercihi yaparken önceden bu kurumlar hakkında bilgi edinmelisiniz.

Emanet hizmetinin kullanılabilmesi için alıcının ve satıcının bu konuda anlaşmış olması gerekir. Bir aracı kurum üzerinden sağlanan emanet hizmetini kullanacaksanız tüm bilgileri doğrudan emanet hizmetini sunan aracı kurumdan temin edin. Sadece satıcı tarafından size yollanan e-postalara göre hareket etmeyin.

İade

İade şartları nelerdir?
Bir saat satın almadan önce, kurumsal satıcının iade politikasını incelemenizi öneririz. Bazı satıcılar yalnızca etiketi yırtılmamış ve saatin ambalajı açılmamış durumdaysa saatin iade edilmesini kabul eder. Saati sigortalı olarak geri göndermeniz ve belirtilen son teslim tarihine uymanız sizin yararınızadır. Kesin prosedürü açıklığa kavuşturmak için ürünü iade etmeden önce satıcıyla iletişime geçmenizi öneririz.
Ürünü iade etmek istiyorsam ne yapmalıyım?
Trusted Checkout üzerinden yaptığınız satın almada: İade hakkınızı kullanmak isterseniz, ürün elinize ulaştıktan sonra zaman kaybetmeden telefonla (+49 721 96693-920) ya da e-postayla (withdraw@chrono24.com) destek ekibimizle iletişime geçin. Cayma talebinizin zamanında elimize ulaştığı kayıt altına alınarak süreç başlatılacaktır.

Kurumsal satıcıya ya da bireysel satıcıya ürün için doğrudan ödeme yaptıysanız ücret iadesi için lütfen satıcıyla iletişime geçin.

Bireysel satıcılardan satın alınan ürünler için yasalarla düzenlenmiş cayma hakkı bulunmadığını lütfen göz önünde bulundurun.
İade durumunda kargo ücretini kim öder?
Siparişin iade edilmesi durumunda, geri gönderim için doğacak masrafları üstlenirsiniz. Sigorta için de ödeme yapmanız gerekeceği için kargo ücretinin 250 Euro'ya kadar çıkabileceğini lütfen unutmayın.

Alıcı Koruması

Chrono24 Alıcı Koruması nedir?

Ücretsiz Chrono24 Alıcı Koruması ile sipariş verme aşamasından iade sürecinin sonucuna kadar güven içinde olursunuz:

  1. Güvenilirliği kanıtlanmış kurumsal satıcılar
  2. Emanet hesabı üzerinden ödeme
  3. Sigortalı gönderim
  4. Orijinallik garantisi
  5. Kişisel ve çok dilli destek
  6. İade

Alıcı Koruması ile ilgili diğer bilgileri https://www.chrono24.com.tr/about-us.htm adresinde bulabilirsiniz.
Chrono24 Alıcı Koruması hangi durumlarda geçerlidir?
Chrono24 üzerinden satış yapan bir kurumsal satıcıdan saat satın aldıysanız Chrono24 Alıcı Koruması'ndan her zaman yararlanabilirsiniz. Sipariş mutlaka Chrono24 sistemi üzerinden verilmelidir. Saatinizi Trusted Checkout hizmetini kullanmadan satın aldıysanız Alıcı Koruması'nı daha sonra etkinleştirebilirsiniz.

Bireysel satıcılardan yapılan alımlar da Chrono24 Alıcı Koruması kapsamında değildir.
Chrono24 Alıcı Koruması ne kadar süreyle geçerlidir?
Karşılaştığınız bir sorunu bildirmek için lütfen siparişiniz size teslim edildikten sonra en geç 14 gün içinde sipariş numaranızı belirterek iletişim formunu doldurmak suretiyle Chrono24 destek ekibiyle iletişime geçin.

Trusted Checkout

Trusted Checkout hizmeti için ne kadar ücret ödemeliyim?
Trusted Checkout hizmeti sizin için ücretsizdir.

Sadece American Express (Amex) kartıyla yaptığınız ödemeler için ek ücret alınır. Bu ek ücretin alınmasının nedeni bu ödeme türü için hizmet sağlayıcı kurum tarafından yüksek masraflar talep edilmesidir. Satın alma sürecinde seçmiş olduğunuz ödeme türüne göre hesaplanan masrafı görebilirsiniz.
Saat satın almadan önce Chrono24'e kayıt yaptırmak zorunda mıyım?
Evet. Bu sayede size en iyi şekilde yardımcı olabilir ve siparişinizin son durumu hakkında sizi bilgilendirebiliriz.
Satın aldığım ürünün ödemesini nasıl yapabilirim?
Kredi kartıyla (VISA ya da MasterCard) veya banka havalesiyle ödemenizi yapabilirsiniz. Hangi ödeme yöntemini kullanabileceğiniz ilan sayfasında size gösterilecektir.

Ödeme işlemleri aracı kurum Mangopay üzerinden yürütülmektedir. Mangopay, Fransız Credit Mutuel Arkea bankasının bir iştiraki olup online pazar yerleri için ödeme çözümleri sunmaktadır.
Trusted Checkout aracılığıyla satın aldığım ürünler için özel bir garanti hakkım mevcut mu?
Trusted Checkout aracılığıyla satın alınan ürünler için yasal garanti düzenlemeleri geçerlidir. Farklı bir garanti hakkı uygulaması bulunmamaktadır.

myChrono24

Genel

myChrono24'ya kayıt yaptırmam bana hangi avantajları sağlar?
Kayıt yaptırarak lüks saatlerin dünyasına dahil olun. Satıcılarla hızlı ve güven içinde iletişim kurun ve size ait üyelik alanının avantajlarını kullanın. Hesabınızda sunulan tüm işlevler bilgileri bir bakışta hemen görebileceğiniz şekilde düzenlenmiştir

Hızlı ve güven içinde satın alın

myChrono24 sayesinde hayalinizdeki saati hızlı ve güven içinde bir kurumsal satıcıdan satın alabilirsiniz. Satıcı sorularınızı bu alanda doğrudan yanıtlayabilir.

Her şey gözünüzün önünde

MyChrono24 ile ilginizi çeken ilanları not defterinize kaydedebilir ve onları hızlı bir şekilde tekrar bulabilirsiniz. Aramanızı kaydedin ve günceli takip edin myChrono24 sayesinde heyecan verici teklifleri kaçırmayacaksınız çünkü yeni ilanlar yayımlandığında sizi hemen bilgilendireceğiz.

Kolay bir şekilde ilan yayımlayın ve ilanlarınızı yönetin

Chrono24'te sadece saat satın almaz, kolayca saat de satabilirsiniz. myChrono24 ile hızlı ve kolayca ilan oluşturabilir ve ilanınızı birkaç adımda platformda yayımlayabilirsiniz.

Diğer bilgiler: https://www.chrono24.tr/info/mychrono24.htm
Kişisel bilgilerimi nasıl düzenleyebilirim?
E-posta adresiniz (kullanıcı adı) ve şifrenizle myChrono24 alanınıza giriş yapın. Profil başlığı altında isim, adres, telefon numarası ya da şifre gibi kişisel bilgileri değiştirebilir ya da ekleyebilirsiniz. Ayarlar başlığı altında portal ve e-posta ayarlarınızı değiştirebilir ve Chrono24 tarafından gönderilen e-postaları hangi dilde almak istediğinizi seçebilirsiniz. Ayrıca haber bültenimize üye olabilir ya da üyeliğinizi sona erdirebilirsiniz.
Şifremi nasıl değiştirebilirim?
Şifrenizi myChrono24 alanında Profil başlığı altında değiştirebilirsiniz. Sayfanın alt kısmındaki Şifreyi değiştir butonuna bastığınızda eski ve yeni şifrenizi yazmanız istenir. Şifrenizi unuttuysanız Şifremi unuttum butonuna tıklayın. E-posta adresinizi yazın ve daha sonra Şifreyi sıfırla butonuna basın. E-posta adresinize şifrenizi değiştirmeniz için yapmanız gerekenleri açıklayan bir mesaj gönderilecektir.
myChrono24 kullanıcı hesabımı nasıl silebilirim?
Kullanıcı hesabınızı silmek için myChrono24 alanınızda Profil menü başlığı altında "Kullanıcı hesabını sil" butonuna tıklayın. Hesabınız silindiğinde kaydedilmiş aramalarınızın, not defterinizin ve tüm ilanlarınızın da silineceğini lütfen unutmayın.
Chrono24 aracılığıyla mesaj gönderebilir miyim?
Evet, Chrono24 üzerinden satıcıların ve alıcıları mesajlarını okuyabilir ve bu mesajlara yanıt verebilirsiniz. Mesajlaşma hizmetini kullanmak için kullanıcı hesabınıza giriş yapmış olmanız gerekir. Chrono24 internet sayfası ve mobil uygulama üzerinden mesajlarınıza ulaşabilirsiniz.
Mesajlarımı neden Chrono24 üzerinden göndermeliyim?
Güvenlik

Mesajlaşma hizmetini kullanarak güven içinde sipariş verip, ödemelerinizi yapabilirsiniz. Satıcıya ya da alıcıya e-posta ya da adres bilgilerini vermeden ve üçüncü taraflara bilgi akışına gerek kalmaksızın iletişim kurabilirsiniz. Bilgileriniz e mesajlarınız bizde güvendedir.

Verimli iletişim

Chrono24 üzerinden doğrudan, hızlı ve güvenli bir şekilde mesaj gönderebilirsiniz. Başka bir e-posta ya da mesaj programının kullanılmasına gerek yoktur.

Tüm dünyayla iletişim

Başka dillerde yazılmış mesajları "Tercüme et" butonuna basarak kendi dilinize çevirebilirsiniz. Bu buton tüm mesajların altında yer almaktadır.

Her şeyi bir arada görün

Tüm mesajlarınızı bir arada görebilirsiniz. Satıcılarla ve alıcılarla yaptığınız güncel ve eski yazışmaların hepsi aynı yerde yer alır. Taleplerinizin ve siparişlerinizin güncel durumunu her zaman buradan takip edebilirsiniz. Satıcı ve alıcı arasında bir sorun çıkması ihtimaline karşın yapılan tüm iletişim saklanır.

Spam Filtresi

Şüpheli mesajları tespit ediyor ve sizi bunlardan koruyoruz: Chrono24'teki mesaj hizmetini gönderirken, gönderilen mesajlarınız otomatik ve manuel olarak taranır ve tarafımızdan analiz edilir. Bu şu amaçlarla yapılır:

  • Kullanım Koşullarımıza
  • aykırı olan ya da yasa dışı eylemlerin önüne geçilerek dolandırıcılıktan koruma
  • ya da müşteri hizmetlerinin ve iletişimin iyileştirilmesi.
  • Mesajlara resim ya da dosya ekleyebilir miyim?
    Evet, ataş sembolüne tıklayarak kolayca dosya ya da resim ekleyebilirsiniz. Dosya boyutu 100 MB'yi geçmemelidir. Kabul edilen formatlar: pdf, txt, eml, mp4, mov, rtf, m4v, csv, wmv, doc, docx, xls, zip, odt, pages, rar, ppt, pptx, ods, jpg, jpeg, png, gif, bmp
    Yaptığım yazışmayı silebilir miyim?
    Gönderdiğiniz ve size gönderilen mesajları kendiniz yönetebilir ve arşivleyebilirsiniz. Mesajların silinmesini isterseniz bu isteğinizi bize iletebilirsiniz.
    Gönderdiğim bir mesajı geri alabilir miyim?
    Hayır, gönderilen mesajları geri almanız mümkün değildir.
    Mesajları filtrelemek ya da mesajlar içinde arama yapmak mümkün müdür?
    Evet, mesajları Okunmamış, Cevaplanmamış ve Arşivlenmiş olarak filtreleyebilirsiniz. Ayrıca fiyat ve anahtar kelime araması da yapabilirsiniz.

    Not defteri ve arama geçmişi

    Yaptığım aramayı nasıl kaydedebilirim?
    Yeni arama isteği oluşturmak için arama listesi üzerinde yer alan Aramayı kaydet butonuna tıklayın. İstediğiniz sayıda arama isteği oluşturabilirsiniz.
    Kaydettiğim aramayı nasıl değiştirebilir ya da silebilirim?
    myChrono24 alanınızda Kayıtlı Aramalar başlığı altında kaydettiğiniz aramaları bulabilirsiniz. Burada her bir aramanız için güncel sonuçları görebilir, arama kriterlerini değiştirebilir, aramaları silebilir, arama bildirimlerini etkinleştirebilir ya da iptal edebilirsiniz. Düzenle butonuna tıklayarak aramaları yeniden adlandırabilirsiniz.
    Not defterini nasıl görebilir ya da düzenleyebilirim?
    myChrono24 alanında not defteri başlığı altında daha hızlı ulaşabilmek için kaydettiğiniz ilanları bulabilirsiniz. İlanın sağ üst köşesindeki kalp işaretine tıklayarak bu ilanı not defterinize kaydedebilirsiniz. Kalp işaretine tekrar basarsanız ilan not defterinizden silinir. Kaydettiğiniz ilanlardan biri yayından kaldırılırsa bu ilanı yeniden görüntüleyemezsiniz.
    Ziyaret Edilmiş İlanlar ne için kullanılır?
    Ziyaret Edilmiş İlanlar başlığı altında en son görüntülediğiniz saatler gösterilir. Bu sayede daha önce görüntülediğiniz ilanları kolayca bulabilirsiniz.

    Watch Collection

    Watch Collection nedir?
    Watch Collectionda saat koleksiyonunuzu çevrimiçi olarak yönetebilir ve güncelleyebilirsiniz. Saatleri kolayca buraya ekleyin, istediğiniz kadar veri depolayın ve saatlerinize ait resimler yükleyin. Saatlerinizin geçmişteki değer değişimini takip edebilir ve gelecekteki performanslarını izleyebilirsiniz. Ayrıca Watch Collectionı yalnızca kendi koleksiyonunuzu takip için değil, ilginizi çeken ancak henüz sahip olmadığınız saatleri takip etmek için de kullanabilirsiniz.
    Watch Collection'a bir saat eklemek için ona sahip olmak zorunda mıyım?
    Hayır, ilginizi çeken ve değer değişimini takip etmek istediğiniz saatleri de buraya ekleyebilirsiniz. Referans numarası ya da marka, model ve saat durumunu girerek arama yapın ve "Bu saate sahip değilim" seçeneğini işaretleyin.

    Daha fazla bilgi
    Watch Collection'ıma kaç adet saat ekleyebilirim?
    Yükleyebileceğiniz saat sayısı sınırı bulunmamaktadır.
    Watch Collection'ımda neden eklemediğim bir saat bulunuyor?
    Chrono24 aracılığıyla bir saat satın alındığında, bu saatinizin değer değişimini kolayca takip edebilmeniz için saat koleksiyonunuza eklenir.
    Watch Collection'ımda hangi değer tahminlerini görüyorum?
    Watch Collection'ınızda hem toplam saat koleksiyonunuzun hem de her bir saatinizin değer tahminini ve değişimini görebilirsiniz.
    Değer tahminleri hangi zaman aralıklarıyla yeniden hesaplanıyor?
    Değer tahminleri günlük aralıklarla yeniden hesaplanır. Ancak dalgalanmalar günlük olarak değil de daha uzun sürelerde görünür.
    Başka kullanıcılar benim Watch Collection'ımı görebilir mi?
    Hayır, yalnızca Watch Collection'ınızı aktif olarak paylaşıma açtığınız kullanıcılar koleksiyonunuzu görebilirler.
    Watch Collection'a kişisel bilgilerimi ekleyebilir miyim?
    Evet, her bir saat için o saate ait resimler ve bilgi notları ekleyebilirsiniz.
    Ender bulunan saatleri de Watch Collection'a ekleyebilir miyim?
    Evet, kendi saat koleksiyonunuzun eksiksiz biçimde yer alması için tüm saatleri Watch Collection'ınıza ekleyebilirsiniz. Ancak maalesef nadir saatler için elimizde ya çok az bilgi bulunmakta ya da hiçbir bilgiye sahip olamamaktayız. Yine de saatiniz daha çok ilgi çekmeye başladıkça ve yeni bilgiler ulaşılabilir oldukça bu bilgileri otomatik olarak Watch Collection'ınızda göstereceğiz.

    Bireysel satıcı olarak saat satışı

    Genel

    Chrono24'te satış ücreti ne kadardır?
    Saat ilanınızı Chrono24'te ücretsiz olarak yayımlayabilirsiniz. Saatiniz satıldıktan sonra satış fiyatı üzerinden % 6,5 oranında komisyon ücreti talep edilir. Bu komisyon talebi sadece saatinizi satmanız durumunda gerçekleştirilir. Komisyon tutarı size yapılan ödemeden düşülür. Bazı durumlarda alıcıların emanet hizmeti üzerinden ödeme yapma imkânı bulunmamaktadır. Bu durumda komisyon ücreti tarafınıza faturalandırılır.

    Daha fazla bilgi
    Aksesuarlar (örneğin kordon, kayış vb.) için oluşturan ilanların yayımlama ücreti nasıl belirlenir?
    Bireysel satıcılar saat aksesuarlarını Chrono24'te ilan ücreti ödemeden satışa sunabilirler.

    Saat parçaları için ilan oluşturmak amacıyla Saat satışı başlığını ve sonrasında Aksesuar satışı yap başlığını seçin.
    İlanım ne kadar süre yayında kalır?
    İlanınız 3 ay boyunca online satışta kalacaktır. Bu süre içerisinde ürününüz başka bir biçimde satışa sunulamaz ya da ürününüzün satışı gerçekleştirilemez. Bu süre zarfında ürününüz satılmamışsa ilanınızın süresini 3 ay uzatabilir ya da ilanı silebilirsiniz. İlanınızın yayın süresini uzatmak için ürüne sahip olduğunuzu kanıtlamanız gerekir.
    Bireysel satıcı olarak kaç ilan yayımlayabilirim?
    Bireysel satıcı olarak bireysel satış şartları içinde ilan verebilirsiniz. Bireysel satıcıların ticari satış yapmaları yasaktır. Bu nedenle ticari satış izlenimi yaratan bireysel ilanları yayınlamama hakkımızı saklı tutuyoruz.

    Chrono24'te kurumsal satıcı olarak satış yapmak isterseniz kurumsal satıcı olarak kayıt yaptırabilirsiniz. Konuyla ilgili daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.
    Koleksiyoner olarak şahsi koleksiyonumdaki tüm saatleri satabilir miyim?
    Koleksiyonerler için özel şartlar belirlenmemiştir. Her bir saatiniz için ayrı bir ilan vermeniz gereklidir.
    Chrono24 saat satın alıyor mu?
    Chrono24 bir online pazar yeri olarak tüm dünyadaki saatseverleri bir araya getirmektedir. Alım satım her zaman alıcı ve satıcı arasında gerçekleşir. Chrono24 ürünleri satın almaz, değer biçmez ya da kontrol etmez. Saatlerinizi ilan vererek satmanızı tavsiye ederiz.

    Saat ilanının verilmesi

    Saat ilanını nasıl verebilirim?
    İlan asistanı sayesinde birkaç adımda saat ilanınızı oluşturabilirsiniz:
    1. Öncelikle arama alanına saatinizin referans numarasını yazın. İlan asistanımız modeli tanır ve formu doldurur.
    2. Saatinizin özelliklerini detaylı bir şekilde açıklayın. Açıklamanız ne kadar detaylı olursa potansiyel alıcılara o kadar kolay ulaşabilirsiniz.
    3. İlanınıza en fazla 10 adet olmak üzere saatinizin farklı açılardan çekilmiş fotoğraflarını ekleyin. Fotoğraf makinenizi (ya da cep telefonunuzu) ve saati yanınızda hazır tutun. İlanınızı oluştururken saate sahip olduğunuzu kanıtlamak üzere sizden saatinizin bizim tarafımızdan belirlenmiş iki farklı zamanı gösteren fotoğrafını yüklemenizi isteyeceğiz. Bu fotoğraflar daha sonra ilanınıza eklenecektir.
    4. Satıcı olarak kayıt yaptırın ve hesabınıza ödeme yapabilmemiz için banka bilgilerinizi de ekleyin.
    Daha fazla bilgi
    Referans numarası nedir?
    Referans numarası saatinizin modelini veya model çeşidini belirtmektedir ve birden çok rakam ya da harften oluşabilir. Bazı üreticilerde referans numarası saat kasasının arka kısmında (kasa numarasıyla karıştırılmamalıdır), bandın kola dayandığı yerde ve ender olarak da kadrana işlenmiş şekilde bulunur. Her koşulda referans numarası saatinizin belgelerinde veya faturada bulunabilir halde olmalıdır. Referans numarasını bulamadığınız takdirde kadrandaki üreticinin adını internette arayın ve resimleri saatinizle karşılaştırın. Bu kısa araştırma size birçok durumda yardımcı olacaktır.
    Saatin kullanım durumunu seçerken nelere dikkat etmeliyim?
    Talep edilen güvenlik saatlerini ayarlayamazsam ne yapmalıyım?
    Güvenlik resimleri aracılığıyla satıcının ilanda yer alan saate gerçekten sahip olup olmadığı denetlenir. Saatleri ayarlayamıyorsanız (örneğin saatin koruma kabında muhafaza edilmesi nedeniyle) belirtilen saatleri bir kağıda yazdıktan sonra kağıdı saatin yanına koyarak resim çekebilirsiniz. Daha sonra bu resimleri ekleyin. Resimleri yüklemeniz mümkün değilse PrivateSeller@chrono24.com e-posta adresini kullanarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.
    Saatimin değerini nasıl belirleyebilirim?
    Chrono24'ün ücretsiz değer tespiti hizmetinden yararlanın. Saatinizi dünyanın her yerinden 475.000'den fazla ilanla karşılaştırıp, en iyi satış fiyatına ulaşmanız için size bir tavsiyede bulunuruz.

    Fiyat analizi yapmak için dilerseniz Chrono24'te kendiniz de arama yapabilirsiniz. Ayrıca fiyat almak için saatçilere ve mücevher satıcılarına da başvurabilirsiniz.

    Saatinizi online ilan vererek satışa sunmanız durumunda daha yüksek bir satış fiyatına ulaşabilirsiniz. Saatçiler ya da mücevher satıcıları saati sizden daha ucuza satın alıp kendi kâr paylarını ekleyerek satışa sunmaktadır.
    Dakika tekrarlama ya da kronograf gibi terimler ne anlama geliyor?
    Önemli saat terimlerinin açıklamasını saat terimleri sözlüğünde bulabilirsiniz.
    İlanımı bulamıyorum. İlanım Chrono24'te ne zaman yayınlanacak?
    İlanınızı Chrono24'te bulamamanızın nedenleri şunlar olabilir:
    1. İnceleme henüz yapılmamıştır.
    2. Tüm Chrono24 kullanıcılarının güvenliğini sağlamak için yeni ilanların hepsi tarafımızdan tek tek incelenmektedir. Bu inceleme sadece hafta içi iş günlerinde yapılmaktadır. Etkinleştirme kural olarak 1-3 iş günü sürmektedir.
    3. Güvenlik fotoğrafları doğru değil. Yüklediğini resimlerle ilgili bir sorun olması durumunda tarafınıza myChrono24 alanınızdaki fotoğrafları güncellemenizi talep eden bir e-posta gönderilir.
    4. Kullanıcı hesabınız henüz etkin değil. Lütfen etkinleştirme e-postasındaki linke tıklayarak kullanıcı hesabınızı etkinleştirdiğinizden emin olun.
    5. Bazı ülkelerdeki bireysel satıcıların kimliklerinin doğrulanması gerekmektedir. Kimlik bilgileriniz henüz incelenmedi. Kimlik belgelerinizin incelenmesinin 1-3 iş günü sürebileceğini lütfen göz önünde bulundurun.
    Bireysel ilanımı nasıl değiştirebilir ya da silebilirim?
    İlanlarınızı myChrono24 alanınızda İlanlar başlığı altında düzenleyebilirsiniz. İlgili bağlantıya tıklayarak ilanlarınızı değiştirebilir ya da silebilirsiniz. Fiyat, üretici ya da model bilgilerinde değişiklik yapmak istiyorsanız lütfen PrivateSeller@chrono24.com adresine değişiklik isteğinizi bildirin. İlanınızı silmeniz durumunda ilanın bir daha geri getirilemeyecek şekilde sistemimizden kaldırılacağını lütfen göz önünde bulundurun.
    İlan için seçtiğim ödeme yöntemini daha sonra değiştirebilir miyim?
    İlan ücreti ödemesinin yapılamaması durumunda ödeme işlemini iptal edin ve Chrono24 sayfasına geri dönün. Sayfaya döndükten sonra yeni bir ödeme yöntemi seçebilirsiniz. Başka sorularınız olması durumunda lütfen PrivateSeller@chrono24.com e-posta adresini kullanarak bize ulaşın.
    İlanımı ne zaman silebilirim?
    İlanınız 3 ay boyunca online satışta kalacaktır. Bu süre içerisinde potansiyel alıcıları hayal kırıklığına uğratmamak için sadece Chrono24 üzerinden satışa sunabilirsiniz. Önemli bir gerekçeniz varsa ilanınızı myChrono24 alanınızdan silebilirsiniz.
    Chrono24 ücretli ilan dönemi içinde ilanın güncel olup olmadığını neden denetliyor?
    Saat pazar yerimizin ziyaretçilerine her zaman en yüksek kaliteyi sunmak istiyoruz. Chrono24'teki ilanları güncel tutabilmek için satışa sunulan ürünlerin hâlâ satışta olup olmadığını 3 haftada bir e-postayla denetlemekteyiz. İlanınızı onaylamazsanız bir hafta sonra ilan otomatik olarak silinir.
    Güncellik denetimi sonrasında silinen ilanımı yeniden nasıl etkinleştirebilirim?
    İlanınızı yeniden etkinleştirmekten büyük memnuniyet duyacağız. Lütfen bunun için PrivateSeller@chrono24.com adresine bir e-posta gönderin.

    Satış

    Satış işlemi nasıl gerçekleşir?
    Chrono24 aracılığıyla sağlanan emanet hizmeti sayesinde saatinizi güven içinde satabilirsiniz. Saatinizi, alıcı emanet hesabına ödeme yaptıktan sonra kendisine gönderirsiniz. Ürün alıcıya ulaştıktan sonra satış fiyatı size ödenir.

    Emanet hizmeti bazı ülkelerde kullanılamadığı için alıcının ya da satıcının bu hizmetten yararlanamadığı durumlarda alıcı ödemeyi size doğrudan yapar. Bu durumda alıcıya ödeme yapabilmesi için banka havalesi ya da PayPal gibi ödeme seçenekleri sunun.

    Emanet hizmetini kullanarak satış yapılmasıyla ilgili burada daha fazla bilgi bulabilirsiniz.
    Alıcının ciddiyeti hakkında kafamda soru işaretleri oluştu. Ne yapmalıyım?
    Böyle bir durumda gereksiz risk almayın. Alıcıya PayPal gibi ödeme yöntemlerini kullanmasını önerebilirsiniz. Lütfen dikkat: Ödeme elinize ulaştıktan sonra ürünü gönderin. Hesabınızı kontrol ederek ödemenin hesabınıza geri çekilemeyecek şekilde yatırıldığından emin olmanız çok önemlidir. E-postayla gönderilen ödeme onayı bu konuda yeterli değildir.

    İsterseniz ürünü alıcıya bizzat kendiniz de verebilirsiniz. Teslimat için kapalı ya da izlenen bir yeri örneğin bir saat satış noktasını tercih etmenizi öneririz.
    Ürünümü/saatimi satın almak isteyenlerin e-posta adreslerini satıcı olarak neden göremiyorum?
    Kişisel verilerin korunması için satıcıların ve alıcıların e-posta adresleri sistemimiz üzerinden yapılan iletişim sırasında gizlenmektedir. E-posta adresleri sistemimiz tarafından otomatik olarak şifrelenmektedir. Bu şekilde sizi phishing saldırılarına ve diğer dolandırıcılık girişimlerine karşı korumuş oluyoruz.

    Alıcıyla bir anlaşmaya vardıysanız, teslimat adresini ya da Paypal ödemesi için gerekli bilgileri öğrenmek amacıyla form üzerinden iletişim bilgilerini talep edebilirsiniz. Sistem üzerinden size mesaj yollayan alıcıların tüm e-postalarında iletişim bilgilerinin talebi için gerekli olan forma ulaşmanızı sağlayacak link bulunmaktadır.

    Şifrelenmiş e-posta adresi şu örnekteki gibi görünmektedir:
    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
    Alıcılara hangi ödeme yöntemlerini sunabilirim?
    Alıcılar kural olarak Chrono24 aracılığıyla sağlanan emanet hizmetini kullanarak ödeme yaparlar. Bu yöntemde alıcı sipariş verdikten sonra ödemeyi güvenli bir emanet hesabına yapar. Daha sonra saati alıcıya gönderirsiniz ve saat alıcının eline ulaştığında satış fiyatı tarafınıza ödenir.

    Emanet hizmeti bazı ülkelerde kullanılamadığı için alıcının ya da satıcının bu hizmetten yararlanamadığı durumlarda alıcı ödemeyi size doğrudan yapar. Bu durumda alıcının ödeme yapabilmesi için banka havalesi ya da PayPal gibi ödeme seçeneklerinden birini tercih edebilirsiniz. Chrono24 ödeme bilgilerinizi alıcıya iletir.

    Emanet hizmeti hakkında burada daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

    İsterseniz ürünü alıcıya bizzat kendiniz de verebilirsiniz. Teslimat için kapalı ya da izlenen bir yeri örneğin bir saat satış noktasını tercih etmenizi öneririz. Teslimatı kendiniz yapmayı tercih etmeniz durumunda da emanet hizmetini güvenli ödeme yöntemi olarak tercih edebilirsiniz. Lütfen güvenlik uyarılarımızı dikkate alın.
    Satış komisyonunun ne zaman ödenmesi gerekir?
    İlanınız için emanet hizmetinin kullanılmış olması halinde satış fiyatının ödemesi komisyon düşülerek yapılır.

    Alıcının ödemeyi size doğrudan yaptığı satış işlemlerinde komisyon için fatura oluşturulur. Fatura tutarını 14 gün içinde ödemenizi rica ederiz.

    Daha fazla bilgi
    Satış gerçekleşmemişse satış komisyonu ödenmesi gerekir mi?
    Saati satmadığınız halde tarafınıza satış komisyonu faturası gönderilmişse satış işlemini iptal edebilirsiniz. İşlemin iptal edilebilmesi için lütfen saatin hâlâ size ait olduğunu gösteren iki yeni fotoğraf yükleyin.

    Saati başka bir kanal aracılığıyla satmanız durumunda lütfen bu satışa ait belgeyi bizimle paylaşın.
    Bireysel satıcı olarak saatimi güvenli bir şekilde nasıl gönderebilirim?
    Saatin alıcıya zarar görmeden ve güven içinde ulaşması için lütfen aşağıdaki noktaları dikkate alın:

    • Paketleme: Saatin taşıma sırasında zarar görmemesi için uygun büyüklükte karton ve yeterli miktarda paketleme materyali kullanın.
    • Alıcının adresi: Alıcının adresini karşı tarafla iletişime geçerek doğrulayın. Adresi paketin üstüne rahatlıkla okunabilecek şekilde yazın.
    • Sigorta: Saati göndermeden önce sigortayla ilgili ayrıntılı bilgi alın. Saatin zarar görmesi ya da kaybolması durumuna karşı, saati tam değeri üzerinden sigortalı olarak gönderebileceğiniz bir gönderi yöntemini tercih edin. Sigortanın, değerli nesneleri ve saati de kapsadığından emin olun.
    • Gönderi takip: Gönderi takibi yapabileceğiniz bir gönderim yöntemi tercih edin. Ürünü gönderdikten sonra paketi takip edebilmesi için alıcıyla gönderi takip numarasını paylaşın.

    Kurumsal satıcı olarak saat satışı

    Kurumsal satıcı olarak nasıl kayıt yaptırabilirim?
    Birkaç kısa adım sonrasında Chrono24'e kurumsal satıcı olarak kayıt yaptırabilirsiniz:
    1. Kişisel bilgilerinizi ekleyin
    2. Ödeme bilgilerinizi ekleyin (kredi kartı)
    3. Kimliğinizi doğrulamak için gerekli belgeleri yükleyin
    Daha sonra ilk ilanlarınızı yüklemeye başlayabilirsiniz. İlanlarınız yayınlanmadan önce kurumsal satıcı hesabınız Chrono24 tarafından etkinleştirilmelidir. Hesabınız etkinleştirilmeden önce vermiş olduğunuz bilgiler ve yüklediğiniz belgeler kontrol edilir. Bu nedenle aşağıdaki bilgilere ihtiyaç duymaktayız. Belgeleri sayfaya yükleyebileceğiniz gibi e-posta, faks ya da postayla da yollayabilirsiniz:
    • Ticaret sicil kaydı, bağlı bulunduğunuz ticaret odasından alacağınız faaliyet belgesi ya da sicil kayıt sureti
    • Adresinizi açık şekilde gösteren güncel elektrik, su, doğalgaz vb. faturası
    30 günlük deneme süresini kullanarak Chrono24'ü test edin:
    Kurumsal satıcılar için hangi fiyat modelleri mevcut?
    Chrono24 sizin ihtiyaçlarınızı en iyi şekilde karşılayan farklı fiyat modellerine sahip üç paket sunmaktadır. Light, Pro ve Premium paketleri birbirlerinden ilan sayıları ve satış komisyonu oranlarıyla farklılaşır. Seçtiğiniz paket için aylık ya da yıllık ödeme yapabilirsiniz. Tüm detayları burada bulabilirsiniz.
    İlanlarımı nasıl eklerim?
    Saatlerinizin bilgilerini kendiniz ekleyebilir ya da size ait internet sayfasındaki ilanların taranarak otomatik olarak eklenmesini sağlayabilirsiniz. Kurumsal satıcı alanında kendi ilanlarınızı kolayca oluşturmanızı sağlayan işlevler yer alır. Satın aldığınız paketten bağımsız olarak ilanınıza 16'ya kadar resim ekleyebilirsiniz. İnternet sayfanızdan ilanların aktarılması 50'den itibaren ilan için mümkündür. Bu yöntemde tüm bilgiler sayfanızdan aktarılır ve her gün güncellenir.
    İlanımı nasıl değiştirebilir ya da silebilirim?
    İlan aktarımında kurumsal internet sayfanızdaki ilanlar aynı şekilde alınır. Sayfanızda yaptığınız değişiklikler bir sonraki aktarımda otomatik olarak Chrono24 sayfasında gösterilir.

    Kurumsal satıcı alanında ilanlarınızı manuel olarak değiştirebilir ya da silebilirsiniz. Bunun için İlanlarım başlığı altında İlanı değiştir/sil opsiyonunu seçin. Yapmak istediğiniz değişiklikleri forma yazın ve daha sonra ilanı kaydedin.
    Aksesuarlar (örneğin kordon, kayış vb.) için oluşturan ilanların yayımlama ücreti nasıl belirlenir?
    Aksesuarlar için özel koşullar sunmaktayız. Saat parçaları için verilen 50 ilan tek bir saat ilanı olarak değerlendirilir.
    Ürünümü/saatimi satın almak isteyenlerin e-posta adreslerini satıcı olarak neden göremiyorum?
    Kişisel verilerin korunması için satıcıların ve alıcıların e-posta adresleri sistemimiz üzerinden yapılan iletişim sırasında gizlenmektedir. E-posta adresleri sistemimiz tarafından otomatik olarak şifrelenmektedir. Bu şekilde sizi phishing saldırılarına ve diğer dolandırıcılık girişimlerine karşı korumuş oluyoruz.

    Alıcıyla bir anlaşmaya vardıysanız, teslimat adresini ya da Paypal ödemesi için gerekli bilgileri öğrenmek amacıyla form üzerinden iletişim bilgilerini talep edebilirsiniz. Sistem üzerinden size mesaj yollayan alıcıların tüm e-postalarında iletişim bilgilerinin talebi için gerekli olan forma ulaşmanızı sağlayacak link bulunmaktadır.

    Şifrelenmiş e-posta adresi şu örnekteki gibi görünmektedir:

    41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

    Veri Koruma

    Kişisel bilgilerim Chrono24'te güvende midir?
    Evet. Kişisel bilgilerinizi saklamak için en yeni güvenlik teknolojilerini kullanmaktayız. Konu hakkında daha fazla bilgi almak için Veri Koruma Kurallarımızı inceleyebilirsiniz.
    Kişisel bilgilerim üçüncü kişilere verilir mi?
    Kişisel bilgilerinizi sadece satın alma talepleri ve sipariş süreçleri için kullanmaktayız. Kişisel bilgileriniz bu süreçlerin tarafı olmayan üçüncü kişilere kesinlikle verilmez. Konu hakkında daha fazla bilgi almak için Veri Koruma Kurallarımızı inceleyebilirsiniz.
    Aramanıza uygun sonuç bulunamadı