Chrono24 Yardım ve S.S.S

Sorularınıza en kısa süre içinde yanıt alabilmek için serbest metin arama özelliğini kullanabilirsiniz. Dilerseniz bizimle iletişime geçerek de sorularınızın yanıtlanmasını isteyebilirsiniz.

Chrono24'te arama yapma

Chrono24'te bir saati nasıl arayabilirim?
Arama sekmesi aracılığıyla hayallerinizdeki saati Chrono24te rahatça bulabilirsiniz. Arama sonuçları, bunun yanı sıra çok sayıda filtreleme imkanı sunmaktadır.

Arama sekmesi
Arama sekmesi en kolay ve en hızlı yolu sunar. Aranacak kavram girilirken otomatik olarak doldurulur ve tamamlanır.

Arama sonuçları sayfası
Arama sonuçları sayfası, farklı filtreleme seçenekleri sunar. Örneğin üretici, model, referans veya stok durumuna göre filtreleme yapabilirsiniz. Ayrıca arama sonuçları listesi, önem, fiyat ve oluşturma tarihine göre sıralanabilir.

Bu aramayı kaydet kısmına tıklayarak, e-posta aracılığıyla yeni tekliflerden haberdar olmak için bir arama emri belirleyebilirsiniz. Bu sırada seçtiğiniz filtre otomatik olarak kaydedilir.
Arama sonuçlarını belirli tekliflere göre nasıl filtreleyebilirim?
Arama sekmesi aracılığıyla bir ürünü aradıktan sonra arama sonucunu, sonuç listesinde yer alan filtreleri kullanarak daha da sınırlandırabilirsiniz. Örneğin üretici, model, saatin durumu veya malzemesine göre filtreleme yapabilirsiniz. Daha fazla kısmına tıkladığınızda ek filtreleme seçeneklerini görebilirsiniz. Aynı zamanda bir filtreye ait birden çok değer seçebilirsiniz. Bir filtreyi devre dışı bırakmak için ilgili onay işaretlerini kaldırmanız yeterlidir.

Listenin sağ üst kenarındaki seçim alanı aracılığıyla sonuçların sıralanma şeklini uyarlayabilirsiniz. Fiyat, oluşturma tarihi ve önem arasında seçim yapın. Standart sıralamayı myChrono24 alanınızdaki Ayarlar içinden değiştirebilirsiniz.

Saatler satın alın

Saat satın almak istiyorum. Ne yapmalıyım?
Chrono24 üzerinden saat satın almanın iki yöntemi bulunmaktadır:

Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma süreci:
Sunulan birçok teklifte saatleri Chrono24 üzerinden doğrudan sipariş verebilirsiniz. Bu şekilde sipariş verdiğinizde saat elinize ulaşıncaya kadar yapmış olduğunuz ödeme emanet hesabında tutulur. Chrono24 ekibi her zaman sizin yanınızda olarak sorun yaşamadan saat satın almanızı sağlar. Chrono24 üzerinden saat almak için teklif sayfasındaki yeşil "Satın al" butonuna tıklayın.

Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma süreci hakkında burada daha fazla bilgi bulabilirsiniz:
Satıcıyla doğrudan iletişime geçin:
Eğer satıcı Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma imkânı sunmuyorsa iletişim formu aracılığıyla ("Satıcıyla iletişime geç" butonu) ya da telefonla satıcıyla bağlantı kurun. Ödeme ve gönderim şartlarını satıcıyla beraber belirleyebilirsiniz.
Bir saat satın almam durumunda sözleşme ortağım kim olacak?
Sözleşme ortağınız her zaman kurumsal satıcı ya da bireysel satıcıdır. Satış işlemi Chrono24 aracılığıyla sağlananıyorsa satış sürecinde satış şartları tarafınıza gösterilecektir.Saatinizi kurumsal satıcıdan satın alıyorsanız lütfen kurumsal satıcının genel işlem şartlarını (GİŞ) inceleyin.

Chrono24 aracılığıyla gerçekleşen işlemler hakkında daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz:
Bireysel satıcılardan saat satın alırken nelere dikkat etmeliyim?
Bireysel satıcıdan saat satın alırken Chrono24 aracılığıyla sağlanan emanet hizmetini kullanmak en güvenli yöntemdir. Yaptığınız ödeme saat elinize ulaşıncaya kadar güvenli bir emanet hesabında tutulur. Satıcıyla yaptığınız anlaşmada bir sorun yaşandığında Chrono24 ekibi her zaman yanınızdadır.

Bireysel satıcı Chrono24 aracılığıyla sağlanan emanet hizmeti üzerinden ödeme imkanı sunmuyorsa güvenli bir mekanda onunla buluşmanızı öneririz. Saatin gerçek olup olmadığını kontrol edebilecek bir kurumsal saat satıcısında buluşarak saati satın almak en güvenli yöntemdir. Diğer alternatifler PayPal ile ödeme yapmak ya da bir aracı kurum tarafından sunulan emanet hizmetini kullanmaktır. Lütfen sadece Chrono24 aracılığıyla sağlanan emanet hizmetini ödeme yöntemi olarak sunan bireysel satıcıların tarafımızdan kontrol edildiğini göz önünde bulundurun. Bir bireysel satıcıdan saat satın alırken teklifi ve satıcının şartlarını çok iyi bir şekilde inceleyin.
Satın alma işlemi nasıl gerçekleşir?
Chrono24 üzerinden saat satın almanın iki yöntemi bulunmaktadır:

Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma süreci:
Sunulan birçok teklifte saatleri Chrono24 üzerinden doğrudan sipariş edebilirsiniz. Bu şekilde sipariş verdiğinizde saat elinize ulaşıncaya kadar yapmış olduğunuz ödeme emanet hesabında tutulur. Chrono24 ekibi her zaman sizin yanınızda olarak sorun yaşamadan saat satın almanızı sağlar. Chrono24 üzerinden saat almak için teklif sayfasındaki yeşil "Satın al" butonuna tıklayın.

Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma süreci hakkında burada daha fazla bilgi bulabilirsiniz:
Satıcıyla doğrudan iletişime geçin:
Eğer satıcı Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma imkânı sunmuyorsa iletişim formu aracılığıyla ("Satıcıyla iletişime geç" butonu) ya da telefonla satıcıyla bağlantı kurun. Ödeme ve gönderim şartlarını satıcıyla beraber belirleyebilirsiniz.

Lütfen şu hususa dikkat edin: Sözleşme ortağınız her zaman satıcıdır.
Bir saatin satıcısıyla nasıl iletişime geçebilirim?
Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma imkânının bulunduğu tekliflerde yeşil "Satın al" butonunu tıklayarak sipariş verebilirsiniz. "Satıcıyla iletişime geçin" seçeneğini kullanarak satıcıya teklifle ilgili sorularını sorabilirsiniz.

Diğer tüm tekliflerde satıcıyla "Satıcıyla iletişime geçin" butonuna tıklayarak bağlantıya geçebilirsiniz.

Satıcı mesajınızı e-posta olarak alır. Satıcının mesajınızı ne zaman okuduğu ve en zaman size yanıt verdiği hakkında bilgimiz bulunmamaktadır. Eğer satıcı telefon numarasını paylaşmışsa telefonla da iletişime geçmeyi deneyebilirsiniz. Telefon numarası teklif sayfasında "Satıcı" bilgileri bölümünde yer almaktadır.

Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma süreci hakkında burada bilgi bulabilirsiniz:
Bir saatin satış fiyatı nelerden oluşur?
Bir saatin satış fiyatı farklı bileşenlerden oluşmaktadır. İlk olarak saatin teklif fiyatının kendisi önemlidir. Buna ek olarak ambalaj, sigorta, gönderim ve katma değer ile ithalat vergisi için ek masraflar söz konusu olabilir. Saati ülkenizde veya yurt dışında bulunan bir tüccardan satın almış olmanıza bağlı olarak farklı yükseklikte ek maliyetler oluşabilir. Daha eksiksiz bilgi için tüccar ile iletişime geçin.
Teklif yurt dışından gelmektedir. Satış sırasında neye dikkat etmeliyim ve hangi ücretler söz konusu olur?
Fiyat, ilanda satıcı tarafından verildiği biçimde gösterilir. Fakat gümrük ücretleri, vergiler, gönderim ve sigorta masrafları gibi maliyetler de söz konusu olabilir.

Tam fiyat ve buna dahil maliyetler için lütfen saatin tedarikçisi ile iletişime geçin. Bu kişi size gümrük işlemlerinin nakliyeci tarafından yapılıp yapılmayacağını da söyleyebilir. Ülkenizde geçerli kurallar için lütfen yerel gümrük idaresine müracaat edin.

Avrupa Birliği'nin içinde saatin satışı için gümrük ödenmez. Üçüncü bir ülkeden, örneğin ABD'den AB'ye ithalat yapıldığında fiyata az bir gümrük vergisi ve ithalat vergisi eklenmektedir. Lütfen daha eksiksiz bilgi için gümrük idarenizle iletişime geçin.
Gümrük vergisi ve katma değer vergisi nedir?
Başka bir ülkeden bir ürün satın aldığınızda gümrük vergisi ve katma değer vergisi ödemek zorunda kalabilirsiniz. Ödenmesi gereken vergi miktarları gümrük otoriteleri tarafından hesaplanır ve ürün ülkeye giriş yaptığında ödenmesi gerekir. Daha fazla bilgi almak için gümrük müdürlüklerine başvurabilirsiniz.
Hesaplanan gümrük vergisini ve katma değer vergisini nerede ve nasıl ödeyebilirim?
Vergiler ya da masraflar yetkili gümrük birimi tarafından hesaplanır ve ödemenin ürün ülkeye ulaştığında yapılması gerekir. Vergi ve masraflar genellikle teslimat sırasında kargo firmasına ödenir.
Hangi ödeme yöntemlerini kullanabilirim?
Birçok satıcı Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma imkânı sunmaktadır. Ödemenizi kredi kartı ya da havale ile bir emanet hesabına yaparsınız ve yaptığınız ödeme saatiniz elinize ulaşıncaya kadar emanet hesabında tutulur. Chrono24 ekibi her zaman sizin yanınızda olarak sorun yaşamadan saat satın almanızı sağlar.

Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma süreci hakkında burada daha fazla bilgi bulabilirsiniz:
Her satıcı hangi ödeme imkânını sunacağına kendisi karar verir. Ödeme detaylarını belirlemek üzere satıcıyla iletişime geçin. Bazı satıcılar hangi ödeme imkânlarını sunduklarına ürün açıklamasında yer verirler.
Satıcı ürünü göndermeden önce havale ile ödeme yapmamı istiyor. Satıcıya güvenebilir miyim?
Eğer satıcı kurumsal satıcıysa:
Evet, kurumsal satıcıların önemli bir kısmı ürünü göndermeden önce havale ile ödeme yapmanızı talep eder. Chrono24 üzerinden satış yapan kurumsal satıcıların güvenilir satıcılar olmasına çok önem vermekteyiz. Chrono24 üzerinden satış yapan tüm kurumsal satıcıların bilgileri kayıt aşamasında ayrıntılı bir şekilde incelenir. Ticari sicil kaydı ve diğer kurumsal satıcıların verdiği referanslar kayıt için gerekli kriterlerden ikisidir. Dilerseniz saati teslim almak ve ödemeyi yapmak için güvenli bir mekanda satıcıyla buluşabilirsiniz. Chrono24'ün satış için sorumluluk kabul etmediğini göz önünde bulundurunuz.

Eğer satıcı Private Seller (bireysel satıcı) olarak satış yapıyorsa:
Bireysel satıcılardan saat satın alınması durumunda saati teslim almadan havale yapmak güvenli bir yöntem değildir. Bireysel satıcı bu yöntemde ısrar ediyorsa ve saati mutlaka satın almak istiyorsanız, satıcının ve teklifin güvenilirliğini iyice araştırın. Örneğin satıcıyla ilgili referans talep edebilir ya da saatin veya kişisel dokümanların resimlerini isteyebilirsiniz. Havale yöntemine alternatif olarak güvenli bir yerde buluşarak teslimatı ve ödemeyi burada eşzamanlı olarak yapabilirsiniz ya da güvenilir bir aracı kurumun sunduğu emanet hizmetini kullanabilirsiniz. Eğer satıcının güvenilir olmadığını düşünüyorsanız saati almaktan vazgeçmeniz daha yerinde bir tercih olacaktır.

Birçok satıcı Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma imkânı sunmaktadır. Ödemenizi bir emanet hesabına yaparsınız ve yaptığınız ödeme saatiniz elinize ulaşıncaya kadar emanet hesabında tutulur. Chrono24 ekibi her zaman sizin yanınızda olarak sorun yaşamadan saat satın almanızı sağlar. Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma süreci hakkında burada daha fazla bilgi bulabilirsiniz:
Ürün satın alırken ödeme için emanet hizmetini kullanabilir miyim?
Birçok satıcı ödeme yöntemi olarak Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma süreci seçeneğini sunmaktadır. Saatiniz elinize ulaşana kadar yaptığınız ödeme emanet hesabında güven içinde saklanır. Saatiniz elinize ulaştıktan sonra satıcıya ödeme yapılır. Chrono24 ekibi her zaman sizin yanınızda olarak sorun yaşamadan saat satın almanızı sağlar. Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma süreci hakkında burada daha fazla bilgi bulabilirsiniz:
Eğer satıcı Chrono24 üzerinden ödeme ve satın alma imkânı sunmuyorsa lütfen şu hususları dikkate alın:
Bu emanet hizmeti aracı kurumları, sadece size fikir vermek için örnek verilmiştir ve tarafımızca sunulmuş bir tavsiye değildir: www.escrow.com ve www.eco-treuhand.de. Yaşadığınız ülkede emanet hizmeti sunan ciddi aracı kurumlar muhtemelen bulunmaktadır. Emanet hizmeti sunan bir aracı kurum tercihi yaparken önceden bu kurumlar hakkında bilgi edinmelisiniz.

Emanet hizmetinin kullanılabilmesi için alıcının ve satıcının bu konuda anlaşmış olması gerekir. Bir aracı kurum üzerinden sağlanan emanet hizmetini kullanacaksanız tüm bilgileri direkt olarak emanet hizmetini sunan aracı kurumdan temin edin. Sadece satıcı tarafından size yollanan e-postalara göre hareket etmeyin.
Trusted Seller mührü satıcı hakkında neyi belirtir?
Chrono24'teki her tüccar, kayıt sırasında kimliği ve ciddiyeti açısından kapsamlı bir biçimde test edilir. Trusted Seller mührü, Chrono24›ün ve kullanıcıların deneyimlere göre sadece özel doğruluk ve güvenilirliğe sahip tüccarlara verilmektedir.

Trusted Seller ticari bir saat tüccarı olup belirli koşullara uymakla yükümlüdür.Bu koşullara mesela şunlar dahildir:

  • Platformda belirtilen ve Chrono24'e sunulan kişi ve firmayla ilgili bilgilerin gerçekle örtüşmesi
  • Yalnızca güvenilir kaynaklardan gelen orijinal ürünlerin ticaretinin yapılması
  • Ürünün durumunu gerçeğe uygun biçimde belirtmesi ve hem metin, hem de resimle gerektiği takdirde mevcut kusurlar konusunda uyarması
  • Chrono24 aracılığıyla E-posta ile alınan müşteri teklif taleplerine normalde 5 iş günü içinde cevap verilmesi.

Ticaretin dürüst bir şekilde yapılması en önemli husustur. Anlaşmazlıklar olması halinde tüccar, müşteriyle birlikte her iki tarafı da memnun kılan bir çözüm aramalıdır. Bir ya da birden çok koşulun ihlali, Trusted Seller mührünün geçici veya sürekli olarak kayıp edilmesine yol açabilir veya - ağır ihlaller söz konusu olduğunda - Chrono24 üyeliğinin kaybına neden olabilir.
Satıcı e-posta adresimi görebilecek mi?
Kişisel verilerin korunması için satıcıların ve alıcıların e-posta adresleri sistemimiz üzerinden yapılan iletişim sırasında gizlenmektedir. Bir satıcıyla iletişime geçtiğinizde kişisel e-posta adresiniz karşı tarafa gösterilmez. E-posta adresiniz sistemimiz tarafından otomatik olarak şifrelenir.

Satıcıyla bir anlaşmaya vardıysanız satıcı sizden iletişim bilgilerinizi talep edebilir. Sayfamız üzerinden iletişim bilgilerinizi ileteceğiniz formun linki size e-postayla gönderilecektir.

Şifrelenmiş e-posta adresi şu örnekteki gibi görünmektedir:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com
Bazı satıcıların e-posta adresleri gizlenmişken, bazılarınınki gizlenmemiş. Bunun nedeni nedir?
Bazı ülkelerde satıcılar için şifrelenmiş iletişim sistemi kullanılmaya başlanmıştır. Bu ülkelerdeki satıcıların e-posta adresleri şifrelenmiş olarak gösterilmektedir. Kısa bir süre sonra iletişim sistemimiz tüm ülkelerde kullanılmaya başlanacaktır.

Saatlerin Chrono24'te bireysel satışı

Nasıl saat ilanı verebilirim?
İlan asistanı sayesinde birkaç adımda saat ilanınızı oluşturabilirsiniz:
  1. Saatinizin özelliklerini detaylı bir şekilde açıklayın. Açıklamanız ne kadar detaylı olursa potansiyel alıcılara o kadar kolay ulaşabilirsiniz.
  2. İlanınıza saatinizin farklı açılardan çekilmiş 4 fotoğrafını ekleyin. Fotoğraf makinenizi (ya da cep telefonunuzu) ve saati yanınızda hazır tutun. İlanınızı oluştururken saate sahip olduğunuzu kanıtlamak üzere sizden saatinizin bizim tarafımızdan belirlenmiş iki farklı zamanı gösteren fotoğrafını yüklemenizi isteyeceğiz. Bu fotoğraflar daha sonra ilanınıza eklenecektir.
  3. Satıcı olarak kayıt yaptırın ve hesabınıza ödeme yapabilmemiz için banka bilgilerinizi de ekleyin.
Chrono24'te satış ücreti ne kadardır?
Saat ilanınızı Chrono24'te ücretsiz olarak yayınlayabilirsiniz. Saatiniz satıldıktan sonra satış fiyatı üzerinden % 6,5 oranında komisyon ücreti talep edilir. Belirlenen komisyon miktarı en fazla 1.832,72 TL olabilir. Bu komisyon sadece saatinizi satmanız durumunda talep edilir. Komisyon tutarı size yapılan ödemeden düşülür. Bazı durumlarda alıcıların emanet hizmeti üzerinden ödeme yapma imkânı bulunmamaktadır. Bu durumda komisyon ücreti tarafınıza faturalandırılır.
İlanımı bulamıyorum. İlanım Chrono24'te ne zaman yayınlanacak?
İlanınızı Chrono24'te bulamamanızın nedenleri şunlar olabilir:
  1. İnceleme henüz yapılmamıştır. Tüm Chrono24 kullanıcılarının güvenliğini sağlamak için yeni ilanların hepsi tarafımızdan tek tek incelenmektedir. Bu inceleme sadece hafta içi iş günlerinde yapılmaktadır. Etkinleştirme kural olarak 1-3 iş günü sürmektedir.
  2. Güvenlik fotoğrafları doğru değil. Yüklediğini resimlerle ilgili bir sorun olması durumunda tarafınıza myChrono24 alanınızdaki fotoğrafları güncellemenizi talep eden bir e-posta gönderilir.
  3. Kullanıcı hesabınız henüz etkin değil. Lütfen etkinleştirme e-postasındaki linke tıklayarak kullanıcı hesabınızı etkinleştirdiğinizden emin olun.
  4. Kimlik bilgileriniz henüz incelenmedi. Kimlik belgelerinizin incelenmesinin 1-3 iş günü sürebileceğini lütfen göz önünde bulundurun.
Satış işlemi nasıl gerçekleşir?
Chrono24 aracılığıyla sağlanan emanet hizmeti sayesinde saatinizi güven içinde satabilirsiniz. Saatinizi emanet hesabına ödeme yaptıktan sonra alıcıya gönderirsiniz. Ürün alıcıya ulaştıktan sonra satış fiyatı size ödenir.

Emanet hizmeti bazı ülkelerde kullanılamadığı için alıcının bu hizmetten yararlanamadığı durumlarda alıcı ödemeyi size doğrudan yapar. Bu durumda alıcıya ödeme yapabilmesi için banka havalesi ya da PayPal gibi ödeme seçenekleri sunun.

Emanet hizmetini kullanarak satış yapılmasıyla ilgili burada daha fazla bilgi bulabilirsiniz.
Alıcılara hangi ödeme yöntemlerini sunabilirim?
Alıcılar kural olarak Chrono24 aracılığıyla sağlanan emanet hizmeti kullanarak ödeme yaparlar. Bu yöntemde alıcı sipariş verdikten sonra ödemeyi güvenli bir emanet hesabına yapar. Daha sonra saati alıcıya gönderirsiniz ve saat alıcının eline ulaştığında satış fiyatı tarafınıza ödenir.

Emanet hizmeti bazı ülkelerde kullanılamadığı için alıcının bu hizmetten yararlanamadığı durumlarda alıcı ödemeyi size doğrudan yapar. Bu durumda alıcıya ödeme yapabilmesi için banka havalesi ya da PayPal gibi ödeme seçeneklerinden birini tercih edebilirsiniz. Chrono24 ödeme bilgilerinizi alıcıya iletir.

Emanet hizmeti hakkında burada daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İsterseniz ürünü satıcıya bizzat kendiniz de verebilirsiniz. Teslimat için kapalı ya da izlenen bir yeri örneğin bir saat satış noktasını tercih etmenizi öneririz. Teslimatı kendiniz yapmayı tercih etmeniz durumunda da emanet hizmetini güvenli ödeme yöntemi olarak tercih edebilirsiniz.

Lütfen güvenlik uyarılarımızı dikkate alın.
Satış gerçekleşmemişse satış komisyonu ödenmesi gerekir mi?
Saati satmadığınız halde tarafınıza satış komisyonu faturası gönderilmişse satış işlemini iptal edebilirsiniz. İşlemin iptal edilebilmesi için lütfen saatin hâlâ size ait olduğunu gösteren iki yeni fotoğraf yükleyin.

Saati başka bir kanal aracılığıyla satmanız durumunda lütfen bu satışa ait belgeyi bizimle paylaşın.
Ne zaman satış komisyonu ödenmesi gerekir?
İlanınız için emanet hizmetinin kullanılmış olması halinde satış fiyatının ödemesi komisyon düşülerek yapılır.

Alıcının ödemeyi size doğrudan yaptığı satış işlemlerinde komisyon için fatura oluşturulur. Fatura tutarını 14 gün içinde ödemenizi rica ederiz.
Referans numarası nedir?
Referans numarası saatinizin modelini veya model çeşidini belirtmektedir ve birden çok rakam ya da harften oluşabilir. Bazı üreticilerde referans numarası saat kasasının arka kısmında, (kasa numarasıyla karıştırılmamalıdır), bandın kola dayandığı yerde ve ender olarak da kadrana işlenmiş şekilde bulunur. Her koşulda referans numarası saatinizin belgelerinde veya faturada bulunabilir halde olmalıdır.Referans numarasını bulamadığınız takdirde kadrandaki üreticinin adını İnternet›te arayın ve resimleri saatinizle karşılaştırın. Bu kısa araştırma size birçok durumda yardımcı olacaktır.
İlanımı ne zaman silebilirim?
İlanı nasıl ve ne zaman silebileceğiniz teklif türüne bağlıdır:
  1. Chrono24 üzerinden yaptığınız satışlar için satış komisyonu ödemeniz durumunda ilanı silmek için yayımlanma süresi içinde istediğiniz zaman başvuruda bulunabilirsiniz:
    • Ürün satıldı
    • Ürün hasar gördü ya da bozuldu
    • Ürün çalındı
    • Sizden kaynaklanmayan başka nedenler
    İlanınız yayımlanma süresi dolduktan sonra silinebilir. Bu durumda ilanı silmek için ürünün mülkiyetinizde bulunduğunu gösteren bir kanıt sunmanız gerekir.
  2. İlanının yayımlanması için ilan ücreti ödemeniz durumunda ilanı istediğiniz zaman silebilirsiniz. İlan ücretinin ilanınız yayımlanmaya başlamadan önce ödenmesi gerekmektedir.
İlanım ne kadar süre yayında kalır?
İlanınızın yayımlanma süresi teklif türüne bağlıdır:
  1. Chrono24 üzerinden yaptığınız satışlar için satış komisyonu ödemeniz durumunda ilanınız 3 ay süresince Chrono24 sayfasında yayımlanır. Bu süre içinde ürünü başka bir satış platformunda satışa sunmanız mümkün değildir. Ürün 3 ay içinde satılmazsa ilanınızı silebilir ya da yayımlanma süresini 3 ay daha uzatabilirsiniz. İlanı silmek için ürünün mülkiyetinizde bulunduğunu gösteren bir kanıt sunmanız gerekir.
  2. İlanının yayımlanması için ilan ücreti ödemeniz durumunda ilanınız 6 ay boyunca Chrono24 sayfasında yayımlanır. İlan ücretinin ilanınız yayımlanmaya başlamadan önce ödenmesi gerekmektedir. İlan süresi dolduktan sonra ilanı silebiliriz, ancak ilanı silme yükümlülüğümüz bulunmamaktadır.
Güncellik denetimi sonrasında silinen ilanımı yeniden nasıl etkinleştirebilirim?
İlanınızı yeniden etkinleştirmekten büyük memnuniyet duyacağız. Lütfen bunun için PrivateSeller@chrono24.com adresine bir e-posta gönderin.
Chrono24 saat satın alıyor mu?
Chrono24 bir online pazar yeri olarak tüm dünyadaki saatseverleri bir araya getirmektedir. Alım satım her zaman alıcı ve satıcı arasında gerçekleşir. Chrono24 ürünleri satın almaz, değer biçmez ya da kontrol etmez. Saatlerinizi bireysel kullanıcı ilanı üzerinden satmanızı tavsiye ederiz.
Ürünümü/saatimi satın almak isteyenlerin e-posta adreslerini satıcı olarak neden göremiyorum?
Kişisel verilerin korunması için satıcıların ve alıcıların e-posta adresleri sistemimiz üzerinden yapılan iletişim sırasında gizlenmektedir. E-posta adresleri sistemimiz tarafından otomatik olarak şifrelenmektedir. Bu şekilde sizi phishing saldırılarına ve diğer dolandırıcılık girişimlerine karşı korumuş oluyoruz.

Alıcıyla bir anlaşmaya vardıysanız, teslimat adresini ya da Paypal ödemesi için gerekli bilgileri öğrenmek için form üzerinden iletişim bilgilerini talep edebilirsiniz. Sistem üzerinden size mesaj yollayan alıcıların her e-postasının içinde iletişim bilgilerinin talebi için gerekli olan forma ulaşmanızı sağlayacak link bulunmaktadır.

Şifrelenmiş e-posta adresi şu örnekteki gibi görünmektedir:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

myChrono24

Neden myChrono24 kaydı yaptırmalıyım?

Özel Fırsatlar
Yalnızca myChrono24 kullanıcılarının görebildiği tekliflere erişim sağlarsınız. İlanın açıldığı ilk günlerde kişisel satıcıların sunduğu ürünlere özel erişim sağlarsınız.

Daha hızlı biçimde hedefe
myChrono24 kayıtlı kullanıcıların işini hafifletir. Herhangi bir onay işareti vermeniz gerekmez, otomatik tamamlama fonksiyonumuzla istediğiniz saati aramak daha da kolay hale gelir.

Her zaman güncel
Kayıtlı aramalarla hiçbir ilginç teklifi kaçırmayın. Aramanızı kaydedebilirsiniz ve yeni teklifler olduğunda sizi haberdar edeceğiz.

Piyasadaki gelişmelere hakim olun
Kişisel not defterinizle çekici teklifleri her zaman elinizin altında bulundurun.

Teklifleri rahatça yönetme
myChrono24 alanında tekliflerinizi tek merkezden ve görebileceğiniz şekilde yönetebilirsiniz.

İlginç teklifleri kolayca yeniden bulma
myChrono24 tarih bölümü, son gördüğünüz teklifleri otomatik olarak kaydeder. Böylece tekliflerinizi tekrar hızlıca bulabilirsiniz.

Kişisel ilanlarımı nasıl düzenleyebilirim veya silebilirim?
İlanlarınızı myChrono24 alanınızda İlanlar başlığı altında düzenleyebilirsiniz. İlgili bağlantıya tıklayarak ilanlarınızı değiştirebilir ya da silebilirsiniz. Fiyat, üretici ya da model bilgilerinde değişiklik yapmak istiyorsanız lütfen PrivateSeller@chrono24.com adresine değişiklik isteğinizi bildirin. İlanınızı silmeniz durumunda ilanın bir daha geri getirilemeyecek şekilde sistemimizden kaldırılacağını lütfen göz önünde bulundurun.
Kişisel bilgilerimi nasıl düzenleyebilirim?
Kişisel E-posta adresiniz (kullanıcı adı) ve şifrenizle myChrono24 alanına giriş yapın. Bilgilerim alanında ad, adres, telefon numarası veya şifreniz gibi kişisel bilgilerinizi düzenleyebilir ve kaydedebilirsiniz. Ayarlar kısmında portal ve E-posta ayarlarınızı uyarlayabilir ve Chrono24'ten almak istediğiniz e-postalar için tercih ettiğiniz dili seçebilirsiniz. Burada aynı zamanda haber bültenimize abone olabilir veya üyelikten çıkabilirsiniz.

Saatlerin ticari olarak satışı

Kendimi nasıl ticari satıcı olarak kaydedebilirim?
Chrono24'te bir kaç adımda kurumsal satıcı olarak kaydınızı yaptırabilirsiniz:
  1. Kişisel bilgileri kaydetme
  2. Ödeme bilgilerini belirleme (kredi kartı veya Almanya'da SEPA otomatik ödeme de dahil)
  3. Onaylanacak belgelerini aktarma
Bundan sonra ilk tekliflerinizi yüklemeye başlayabilirsiniz. Fakat ilanlarınız yayına sunulmaya başlamadan önce satıcı hesabınız Chrono24 tarafından açılmış olmalıdır. Lütfen bu onaylamanın tüm bilgileriniz ile belgeleriniz kontrol edildikten sonra gerçekleştiğini dikkate alın. Bunun için aşağıdaki belgelerin kopyalarını ya belge yükleme ya da E-posta, faks veya posta yoluyla almamız gerekmektedir:
  • Ticari sicil kaydı veya işyeri tescil belgesi
  • Telefon faturası, elektrik faturası vb. şeklinde bir adres kanıtı
Chrono24'ü tam anlamıyla deneyebilmeniz için 30 günlük ücretsiz test aşamasından faydalanın.
Ticari satıcılar için hangi ücret seçenekleri mevcuttur?
Chrono24, farklı ihtiyaçlar için farklı paketler sunmaktadır. Paketler, sunulabilecek teklif sayısı ve teklif başına düşen resim sayısı ile birbirinden ayrılmaktadır. Bu fiyat modelleri, ek olarak arama sonuçları listesindeki konumu ve Chrono24 ana sayfasındaki TOP teklifleri etkilemektedir. Her ay veya bir yıllık ücreti önceden ödeyebilirsiniz. Tüm ayrıntıları burada bulabilirsiniz.
Kim Premium paket rezervasyonu yapabilir ve bu paket hangi avantajları sunmaktadır?
Premium paketi yalnızca en azından bir yıldır Chrono24'te kaydı bulunan tüccarlara sunmaktayız. Bunun için satıcı, bir Trusted Seller olmalıdır. Trusted Seller olmaya ilişkin koşulları ve mührü burada bulabilirsiniz.

Premium paket bazı avantajlar sunmaktadır. Tekliflerinizin ana sayfadaki ve arama sonuçları listelerindeki görünürlüğünü artırmakta olup, ilanlarınıza daha fazla resim ekleyebilirsiniz. Ek olarak tüm teklifler Premium Satıcı sembolüyle işaretlenecektir. Top teklifleriniz, sonuçlar listesinin bulunduğu ekranda TOP ile işaretlenir. Teklifler sayfasında ilgi duyan kişilere "Bu saatler sizin de ilginizi çekebilir" alanında yalnızca sizin saat teklifleriniz gösterilir. Ayrıca tekliflerinizin yanında diğer satıcıların reklamları görülmediğinden reklam içermeyen tekliflerden de faydalanmış olursunuz.
Tekliflerimi nasıl oluşturabilirim?
Saatleriniz için teklifleri ya kendiniz oluşturabilir, ya da web sayfanızdan aktarabilirsiniz.

Tüccar bölümünde tekliflerinizi kendiniz oluşturabilirsiniz. Bunun için lütfen yeni teklif formunu doldurun. Soru anketimiz sizi hızlı bir biçimde saatinizin eksiksiz açıklamasına yönlendirecektir. Her teklif için, seçilen pakete göre, 6 ila 16 arasında resim yayınlayabilirsiniz.

Web sayfanızdan bilgilerin aktarılması 25 tekliften ve PRO listeleme hizmetinden sonra mümkündür. Bunun için bilgiler web sayfanızdan tam otomatik biçimde aktarılır ve her gün güncellenir.
Ürünümü/saatimi satın almak isteyenlerin e-posta adreslerini satıcı olarak neden göremiyorum?
Kişisel verilerin korunması için satıcıların ve alıcıların e-posta adresleri sistemimiz üzerinden yapılan iletişim sırasında gizlenmektedir. E-posta adresleri sistemimiz tarafından otomatik olarak şifrelenmektedir. Bu şekilde sizi phishing saldırılarına ve diğer dolandırıcılık girişimlerine karşı korumuş oluyoruz.

Alıcıyla bir anlaşmaya vardıysanız, teslimat adresini ya da Paypal ödemesi için gerekli bilgileri öğrenmek için form üzerinden iletişim bilgilerini talep edebilirsiniz. Sistem üzerinden size mesaj yollayan alıcıların her e-postasının içinde iletişim bilgilerinin talebi için gerekli olan forma ulaşmanızı sağlayacak link bulunmaktadır.

Şifrelenmiş e-posta adresi şu örnekteki gibi görünmektedir:
41d07ee4-9cb3-4893-ade2-012bb56efc88-1un98@reply.chrono24.com

Chrono24 Alıcı Koruması

Chrono24 Alıcı Koruması nedir?
Chrono24'te sipariş verdiğiniz andan itibaren Chrono24 Alıcı Koruması'ndan yararlanmaya başlarsınız: Bir sorunla karşı karşıya kaldığınızda destek ekibimize güvenebilirsiniz. Kurumsal satıcıyla birlikte sizi memnun edecek bir çözüm bulmanız için her zaman yanınızdayız.Bu konuyla ilgili olarak ürün elinize ulaştıktan sonra en geç 14 gün içinde bizimle iletişime geçin.
Chrono24 Alıcı Koruması ne zaman geçerlidir?
Chrono24 üzerinden satış yapan bir kurumsal satıcıdan saat satın aldıysanız Chrono24 Alıcı Koruması'ndan her zaman yararlanabilirsiniz. Sipariş mutlaka Chrono24 sistemi üzerinden verilmelidir. Kurumsal satıcıyla doğrudan (örneğin telefon, e-posta, Messenger aracılığıyla ya da satıcıyla buluşma sonucu) varılan satış anlaşmaları ve yapılan ödemeler alıcı koruma uygulaması kapsamında değildir.

Bireysel satıcılardan yapılan alımlar da Chrono24 Alıcı Koruması kapsamında değildir.
Chrono24 Alıcı Koruması ne kadar süreyle geçerlidir?
Karşılaştığınız bir sorunu bildirmek için lütfen siparişiniz size teslim edildikten sonra en geç 14 gün içinde sipariş numaranızı belirterek iletişim formunu doldurmak suretiyle bizimle iletişime geçin.

Trusted Checkout Hakkında Sorular

Satın Alma

Hangi durumlarda Trusted Checkout hizmetini kullanarak ürün satın alabilirim?
Trusted Checkout ile satın alınabilecek teklifler arama sonuçlarında ve teklif sayfalarında yeşil Trusted Checkout sembolüyle işaretlenmiştir.
Saat satın almadan önce Chrono24'e kayıt yaptırmak zorunda mıyım?
Evet. Bu sayede size en iyi şekilde yardımcı olabilir ve siparişinizin son durumu hakkında bilgilendirebiliriz.
Kurumsal satıcıyla doğrudan bağlantıya nasıl geçebilirim?
Ürünle ilgili sorularınız için kurumsal satıcının iletişim bilgilerini kullanarak onunla bağlantıya geçebilirsiniz. Trusted Checkout siparişinizle ile ilgili sorularınızı destek ekibimize telefonla (+1 646-887-3560) ya da e-postayla iletebilirsiniz ().
Trusted Checkout hizmeti için ne kadar ücret ödemeliyim?
Trusted Checkout hizmeti ücretsizdir.

Ödeme

Satın aldığım ürünün ödemesini nasıl yapabilirim?
Kredi kartıyla (VISA ya da MasterCard) veya banka havalesiyle ödemenizi yapabilirsiniz. Hangi ödeme yöntemini kullanabileceğiniz teklif sayfasında size gösterilecektir.

Ödeme işlemleri aracı kurum Mangopay üzerinden yürütülmektedir. Mangopay, Fransız Credit Mutuel Arkea bankasının bir iştiraki olup online pazar yerleri için ödeme çözümleri sunmaktadır.

Kargo

Ürün kargolama için ne kadar sürede hazır olur?
Trusted Checkout hizmeti kapsamında satışa sunulan ürünler hemen ya da kısa bir süre içinde kargolanmaya hazır ürünlerdir. Teklif sayfasında bu konu hakkında bilgi verilmektedir.
Kargo ücreti ne kadardır ve ürün ne zaman elime ulaşır?
Satın Alma Talebi
Satın alma talebinizi yollamanızdan sonra kurumsal satıcı size kargo süresi ve kargo ücreti hakkında bilgi de içeren bir teklif gönderecektir.

Hemen Satın Al
"Hemen Satın Al" aracılığıyla ürünü satın alırken ürünün kargolanmaya hazır olacağı tarih ve kargo ücreti teklif sayfasında gösterilecektir.
Ürün teslimatı hangi kargo firması tarafından yapılır?
Kurumsal satıcı ürünü kendi tercih ettiği kargo şirketiyle gönderir. Gönderi onayında ürünün hangi kargo şirketiyle gönderdiği bilgisi de yer almaktadır.
Gönderi takibi yapabilir miyim?
Ürün kargoya verildiğinde sizi bilgilendireceğiz ve satıcı tarafından bizimle paylaşılmışsa gönderi takip numarası da e-postayla size bildirilecektir.
Kargo sürecinde ürün çalınmaya ya da zarar görmeye karşı sigortalı mıdır?
Trusted Checkout aracığıyla satın alınan ürünler, satıcıyla ürünün sigorta yaptırılmadan gönderilmesini kararlaştırmadığınız sürece her zaman sigortalanmış olarak kargoya verilir.
Ürün hangi değere kadar sigortalı olarak kargolanır?
Ürün kural olarak tüm değeri üzerinden sigortalı olarak kargolanır.

Garanti

Trusted Checkout aracılığıyla satın aldığım ürünler için özel bir garanti hakkım mevcut mu?
Trusted Checkout aracılığıyla satın alınan ürünler için yasal garanti düzenlemeleri geçerlidir. Farklı bir garanti hakkı uygulaması bulunmamaktadır.

İade

Ürünü iade etmek istiyorsam ne yapmalıyım?

Trusted Checkout üzerinden yaptığınız satın almada: 14 günlük iade hakkınızı kullanmak isterseniz, ürün elinize ulaştıktan sonra 14 gün içinde telefonla (+1 646-887-3560) ya da e-postayla () destek ekibimizle iletişime geçin. Cayma talebinizin zamanında elimize ulaştığı kayıt altına alınarak süreç başlatılacaktır.

Kurumsal satıcıya ya da bireysel satıcıya ürün için ödeme yaptıysanız ücret iadesi için lütfen satıcıyla iletişime geçin. Bireysel satıcılardan satın alınan ürünler için yasalarla düzenlenmiş cayma hakkı bulunmadığını lütfen göz önünde bulundurun.

İade durumunda kargo ücretini kim öder?
Ürünün iade edilmesi durumunda kargo ücreti alıcı tarafından ödenir. Kargo ücretinin sigorta masraflarıyla beraber 250 Euro'ya kadar çıkabileceğini lütfen dikkate alınız.
Kişisel bilgilerim Chrono24'te güvende midir?
Evet. Kişisel bilgilerinizi saklamak için en yeni güvenlik teknolojilerini kullanmaktayız. Konu hakkında daha fazla bilgi almak için Veri Koruma Kurallarımızı inceleyebilirsiniz.
Kişisel bilgilerim üçüncü kişilere verilir mi?
Kişisel bilgilerinizi sadece satın alma talepleri ve sipariş süreçleri için kullanmaktayız. Kişisel bilgileriniz bu süreçlerin tarafı olmayan üçüncü kişilere kesinlikle verilmez. Konu hakkında daha fazla bilgi almak için Veri Koruma Kurallarımızı inceleyebilirsiniz.

Aramanıza uygun sonuç bulunamadı

Sorunuz var mı?
Size yardımcı olmaktan memnuniyet duyacağız.

+1 646-887-3560

İletişim